ייצוג בבתי משפט

משרדנו פועל בקשת תחומים עסקיים רחבה, כמו גם בענף הבניה ובזירה הבינלאומית. בכלל זאת מתמחה המשרד בניהול הליכי ליטיגציה הסכמית בבתי משפט, תוך חתירה להכרעה ולפתרון יעילים "מחוץ לקופסא", בין אם בסלילת הדרך להכרעה בבית משפט, ובין אם מחוץ לו.

בקשת פעילויות המשרד המגוונות בבתי משפט, בוררות, וגישור בתחום העסקי צבר המשרד ניסיון משפטי בתחום העסקי, ענף הבניה והתשתיות, עסקים משפחתיים, סכסוכי נדל"ן, סכסוכי שותפים, יחסי ספק – לקוח מסחריים ובינ"ל, דיני תאגידים, יחסי הפצה מסחריים ובינ"ל, ירושה ואחרים; ככל שמדובר ביחסים עסקיים המבוססים על אמון אישי, יש ליישום הדרכים החדשניות במשפט יתרון יחסי בד"כ  גם מכריע. 

העיקרון המנחה אצלנו הוא שעסקים לא זקוקים לשנים של התדיינות בבתי המשפט כדי לפתור סכסוכים, אלא אם כן אין ברירה אחרת טובה יותר ובדרך כלל קיימת כזו. היכן שיש להילחם במשפט, ובכלל זאת בבתי משפט להשגת הניצחון המשפטי, נעשה כן בכל העוצמה וללא חת; היכן שיש הזדמנות להכרעה בדרכים חדשניות, כדוגמת בוררות אחראית עם ערכאת ערעור, ניסוח מתווה דיוני יצירתי בבימ"ש, או "הסכם שלום" אחראי -ראוי לממש אותן ויפה שעה אחת קודם! גישה זו בחרנו לרבות ליטיגציה הסכמית.

המשרד מקיים מחלקה ייחודית לדיני הבוררות, לרבות הקשר שבין הליך הבוררות ובין בתי המשפט כדוגמת בקשות בבתי משפט לאישור, ביטול, תיקון וערעור על פסקי בורר וכן טיפול בצווים זמניים ודחופים שהדיון בהם נערך במקרים רבים בבתי משפט (לדוגמה בקשות עיקול, כינוס נכסים ועוד) – זהו "המגרש הביתי";  עו"ד סטי נמנה על הבוררים והמגשרים העסקיים המובילים בישראל - לשילוב מיוחד זה בין עו"ד מנוסה וגורם אובייקטיבי מוערך יש ערך מיוחד בעת ייצוג לקוחות במשפט בזמן אמת.

גישת בתי המשפט על רקע העומס הרב והכנת  האינטרסים הבוערים של אנשי עסקים מחייבת מיצוי ניסיונות הסדר ופשרה. הדבר גם קיבל מעמד חוקי! כך, בתיקים רבים מחייב בית המשפט השתתפות בהליך מהו"ת לפי תקנות סדר הדין האזרחי, גם חוק הבוררות עבר תיקון חשוב ביותר בשנת 2008 המאפשר ערעור על פסק הבוררות בפני בורר, או ברשות בית המשפט .בכפוף לכך  שהדבר צוין בהסכם הבוררות בכתב. הדבר מעודד פתרון סכסוכים עסקיים בבוררות תחת עינו הפקוחה של בית המשפט בתנאים הקבועים בחוק. 

ניהול תביעות כספיות ואחרות כרוך בהיבטים מגוונים כולל בחירת בית המשפט המוסמך, ההליך הנכון (כתב תביעה/ בקשה למתן פסק דין הצהרתי/ בקשת ביניים ועוד) וכרוך בפרוצדורות  המחייבות דיוק רב ( תמיכת טענות בתצהיר ערוך כדין הגשת חוות דעת מקצועיות, הליכי זימון עדים ועוד).

אבני הדרך המרכזיות בניהול תביעה כספית בבית המשפט הנן כדלקמן:

  1. הגשת כתב תביעה בבית המשפט המוסמך;
  1. הגשת כתב הגנה ( בד"כ תוך 30 יום) ולעיתים כתב תביעה שכנגד;
  1. זכות להגשת כתב תשובה;
  1. הליכי קדם משפט וביניהם:

4.1                  הליכי גילוי ועיון מסמכים;

4.2                  שאלונים המחייבים תשובות בתצהיר;

4.3                  חוות דעת;

4.4                  הגדרת מחלוקות;

4.5                  בחינת אפשרויות לפתרון הסכסוך בהליכי מו"מ, גישור ולעיתים גם בוררות;

  1. הכנת תצהירי עדות מטעם הצדדים ועדיף מטעמם.
  2. שלב ההוכחות הכולל חקירות נגדיות וחוזרות.
  3. שלב הסיכומים אשר נערך לעיתים בעפ"י ופעמים רבות בכתב.
  4. פסק דין.

ניהול ההליך האזרחי בבית משפט נעשה על פי תקנות סדר הדין האזרחי הכוללת למעלה מ-500 תקנות ועליהן תקנות משנה. על כן מדובר בהליכים מורכבים בהם השליטה בסדר הדיון הינה קריטית.

משרדינו מתמחה בייצוג לקוחות בבתי משפט בקשת נושאים רחבה במטרה לנצח את הסכסוך!

 

דברו איתנו

054-2603000